Re: [ABE-L]: Testes não paramétricos:

Olá Alexandra,

Você pode usar o t.test , com var.equal=FALSE (que já é o default do R).

Dê uma olhada em ?t.test

If var.equal is TRUE then the pooled estimate of the variance is used. By default, ifvar.equal is FALSE then the variance is estimated separately for both groups and the Welch modification to the degrees of freedom is used.